Home » De grootste viswedstrijd van Europa vindt plaats in Dordrecht

De grootste viswedstrijd van Europa vindt plaats in Dordrecht

Grootste viswedstrijd van Europa in Dordrecht

De grootste viswedstrijd van Europa vindt plaats in Dordrecht

01-06-2022 – De grootste viswedstrijd van Europa, ofwel de Preditor Tour, is deze week in Dordrecht. Er zijn in totaal 150 teams met 300 deelnemers uit 12 verschillende landen die meedoen met deze wedstrijd. De vissers komen onder meer uit Polen, België en Nederland om te laten zien wat ze in huis hebben tijdens deze driedaagse viswedstrijd.

De juiste vissen in de juiste volgorde

Tijdens deze wedstrijd is het de bedoeling dat de vissers de juiste vissen vangen in de juiste volgorde, alleen dan kunnen ze de wedstrijd winnen. Aan het eind van de wedstrijd moeten alle vissers 3 snoeken, 3 snoekbaarzen en 3 baarzen hebben gevangen. Wie dan de langste totale lengte aan vissen heeft wint de Preditor Tour.

Eerste editie

De eerste editie van de wedstrijd werd 12 jaar geleden in Noorwegen gehouden, een aantal jaar later was de wedstrijd voor het eerst in Dordrecht en sindsdien vindt het elk jaar plaats in Dordrecht. De vissers kunnen vissen op het Hollands Diep, de Amer, de Merwede en het haringvliet. Dit is in totaal een gebied van meer dan 80 kilometer dat gebruikt kan worden. Ideaal voor zo’n grote viswedstrijd.

De aantrekking van de wedstrijd

De wedstrijd trekt dus vissers uit wel 12 verschillende landen, maar waarom dan? De grootste aantrekking voor de vissers is toch wel dat het een wedstrijd is voor alleen vissers. Daarnaast maken ze kans op een hoofdprijs van €15.000,- en verschillende reizen naar Curaçao, Canada en Zweden.