Home » 5 geweldige activiteiten om oud en nieuw te vieren in Amsterdam

5 geweldige activiteiten om oud en nieuw te vieren in Amsterdam

vuurwerk

25-3-2023 – Oud en Nieuw in Amsterdam is een buitengewone ervaring die je niet snel zult vergeten. De stad komt tot leven met een overvloed aan opwindende activiteiten en vieringen die geschikt zijn voor alle leeftijden en interesses. Of je nu van vuurwerk, festivals, kunst of feesten houdt, Amsterdam heeft voor ieder wat wils. Hier zijn 5 leuke dingen om te doen tijdens Oud en Nieuw in deze bruisende stad:

1. Bezoek een spectaculaire vuurwerkshow

Er gaat niets boven het zien van een adembenemende vuurwerkshow om het nieuwe jaar in te luiden. Amsterdam staat bekend om zijn indrukwekkende vuurwerkshows die plaatsvinden op verschillende iconische locaties in de stad. Of je nu kiest voor het bruisende Rembrandtplein, het historische Leidseplein of de majestueuze Dam, je zult gegarandeerd een onvergetelijke ervaring hebben terwijl je de lucht verlicht ziet worden door kleurrijke vuurwerkexplosies. Wil je ook nog zelf vuurwerk afsteken tijdens de jaarwisseling? Koop dan bij een van deze vuurwerkwinkels van Vuurwerkland in Amsterdam jouw vuurwerk.

2. Bezoek het Amsterdamse Winterparadijs

Het Amsterdamse Winterparadijs is een magische bestemming tijdens de feestdagen, en vooral tijdens Oud en Nieuw. Deze betoverende locatie biedt een scala aan binnen- en buitenactiviteiten, waaronder ijsbanen, kermisattracties, een skidorp, sneeuwglijbanen en feestelijke kraampjes met heerlijk eten en drinken. Geniet van optredens van lokale muzikanten en liveshows terwijl je je onderdompelt in de feestelijke sfeer van het Amsterdamse Winterparadijs.

3. Ervaar het Amsterdam Light Festival

Het Amsterdam Light Festival is een jaarlijks terugkerend evenement dat de stad transformeert in een betoverend lichtspektakel. Tijdens Oud en Nieuw kun je genieten van de prachtige lichtkunstwerken die langs de grachten zijn verspreid. Maak een wandeling langs de verlichte routes of kies voor een betoverende rondvaart door de grachten om de adembenemende lichtinstallaties van dichtbij te bewonderen.

4. Maak een rondvaart

Wat is er beter dan het Amsterdam Light Festival bewonderen vanaf het water? Stap aan boord van een sfeervolle rondvaartboot en geniet van een ontspannen tocht langs de prachtig verlichte grachten van Amsterdam. Terwijl je geniet van de betoverende lichtkunstwerken, kun je ook het feestelijke vuurwerk bewonderen dat de lucht verlicht terwijl het nieuwe jaar wordt ingeluid.

5. Feest de hele nacht door

Amsterdam staat bekend om zijn bruisende nachtleven, en Oud en Nieuw is geen uitzondering. Veel clubs, pubs, restaurants en hotels in de stad organiseren speciale oudejaarsavondfeesten waar je de hele nacht kunt feesten en dansen. Of je nu de voorkeur geeft aan een chique feest in een exclusieve club of liever de straten van Amsterdam verkent tijdens een spontane pubcrawl, er is voor elk wat wils om het nieuwe jaar in stijl te vieren.

Kortom, Amsterdam biedt een schat aan spannende activiteiten om Oud en Nieuw te vieren. Of je nu kiest voor het bewonderen van vuurwerk, het verkennen van het Amsterdamse Winterparadijs, het ervaren van het Amsterdam Light Festival, het maken van een betoverende rondvaart of het feesten tot in de vroege uurtjes, één ding is zeker: je zult een onvergetelijke start van het nieuwe jaar beleven in deze bruisende stad.