Home » Extinction Rebellion protesteert bij een shell benzinepomp in Haarlem

Extinction Rebellion protesteert bij een shell benzinepomp in Haarlem

Extinction Rebellion Shell

Extinction Rebellion protesteert bij een Shell benzinepomp in Haarlem

24-05-2022 – Afgelopen maandag hebben 4 leden van de actiegroep Extinction Rebellion bij de Shell benzinepomp aan de Leidse vaart geprotesteerd. De leden willen mensen er bewust van maken dat de fossiele brandstoffen industrie ervoor zorgt dat er sterke veranderingen van het klimaat op de wereld voorkomen.

Actie in heel Nederland

Van 19 tot en met 24 mei wordt er door het hele land actie gevoerd door Extinction Rebellion. Deze actieperiode noemen ze zelf de ‘Lenterebellie’. De actievoerders in Haarlem hebben daarom besloten om op maandag bij de shell benzinepomp actie te voeren.

Zo lopen er mensen op met borden die ‘Shell loop naar de pomp’ of ‘muggen verzuipen’ zeggen. Ook worden er flyers uitgedeeld aan mensen die langsrijden om de auto te gaan tanken. Niet veel mensen stonden op deze flyers te wachten, maar uiteindelijk zijn er toch nog een aantal die deze flyer mee hebben genomen.

Op de flyer is in het groot te lezen ‘Shell verdient miljarden aan de klimaatcrisis’. Daarnaast staan er nog een aantal tips op de flyer. Deze tips gaan over wat mensen zelf kunnen doen om Shell tegen te houden.